הפרויקטור נדהם למראה הלימוד בישיבה: "מעורר השראה"

צבי טסלר No Comments on הפרויקטור נדהם למראה הלימוד בישיבה: "מעורר השראה"

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא בביקור אצל גדולי ישראל: "לא נחזור לימים של סגירת מוסדות, האחריות עוברת אלינו". הגר"ד כהן: "אנשים מוכנים לנסוע עד אמריקה בשביל להציל חיים, אבל חושבים פעמיים אם להציל חיים בחיסון שזמין להם?!"

צילום: מטה ההסברה החרדי, משרד הבריאות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תחילת עונת החורף מביאה עמה נגיפים והחשש מעליית תחלואת השפעת לצד עליית התחלואה בקורונה, הביאה את ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא ועימו ראשי הדסק החרדי במשרד הבריאות, לסבב ביקורים בבתיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א בירושלים עיה"ק.

פרופ' זרקא ביקש להתייעץ עימם כיצד נכון לפעול כדי להגביר את ההתחסנות בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות, ולהסתייע בהם על מנת להסביר את החשיבות בהגנה על האוכלוסייה המבוגרת באמצעות עטיית מסיכות בחללים סגורים. פרופ' זרקא אף הדגיש את החשיבות שישנה בביצוע בדיקה מוסדית בכל מקרה של חשש הידבקות ע"מ שניתן יהיה לקבל תרופות מצילות חיים, כמו ה'פקסלוביד' = שיעילותה היא בטיפול בטווח 5 ימים מתוצאה חיובית בבדיקת קורונה מוסדית.

את הסבב, פתח הפרוייקטור בלשכתו של מרן הגר"ד לאו שליט"א הרה"ר לישראל ונשיא ביה"ד הגדול, שסיפר לפרויקטור שהוא היה הראשון שיסד מניין חצרות על פי הנחיות משרד הבריאות. הרב שיתף את הנוכחים בכך שכבר התחסן וכך גם אביו הרב הראשי לישראל לשעבר הגרי"מ לאו שליט"א, "זה אינטרס אישי של כל אדם להתחסן ובהקדם".

יו"ר הדסק החרדי ב'מגן ישראל' אבי לוין סיפר לרב על ההתמודדות עם גורמים המפיצים מידע כוזב בריכוזים החרדיים כנגד התחסנות. הרב הראשי לישראל ציין שהתבטא בחריפות כבר מספר פעמים כנגד הפצת מידע כוזב והותקף בגסות על כך, "אמשיך להציף את הנושא וליידע את הציבור ככל שיידרש. לא תגורו מפני איש".

בסיום הפגישה העניק הרב לאו את ספרו שו"ת 'משכיל לדוד' העוסק בהיבטים הלכתיים של מגיפת הקורונה, ובהם שאלות שנשלחו אליו מכל רחבי תבל במהלך המגיפה. הגר"ד לאו בירך את הפרויקטור ואת ראשי הדסק החרדי במשרד הבריאות על עבודת הקודש שהם עושים: "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו, אתם זוכים להציל נפשות רבות" אמר הרב הראשי.

מבית הרבנות הראשית לישראל המשיכה המשלחת לביקור במעונו של ראש ישיבת 'חברון' וחבר מועצגה"ת של 'דגל התורה' מרן הגאון רבי דוד כהן שליט"א.

חרף העובדה שזהו יום בו מוסר רה"י שיעור כללי וביום זה אינו מקבל קהל, חרג הגר"ד כהן ממנהגו וקיבל את הפרויקטור וראשי הדסק לאור חשיבות העניין. "יש לי תלמיד בישיבה שלא חזר לתפקוד מלא כבר למעלה משנה מאז שנדבק בנגיף הקורונה" סיפר ראש הישיבה לפרופ' זרקא, "נטלתי את כל החיסונים ברגע שיכולתי, הפעם היחידה שהתורה אומרת 'מאוד' זה רק על מצוות 'ונשמרתם', אנשים נוסעים עד אמריקה להציל חיים ופה מסתפקים אם לקחת חיסון?!" תמה ראש הישיבה.

הרב הודה לפרופ' זרקא ולראשי הדסק על מלאכתם. "כל הציבור מכיר במה שעשית למען המלחמה בקורונה, זו הצלת חיים כפשוטה" אמר. ראש הדסק אבי לוין סיפר לראש הישיבה על מסירותו של פרופ' זרקא כלפי הציבור שומרי התורה הן בתפקידו כפרוייקטור והן בתפקידו כמנהל המרכז הרפואי זיו בצפת. הגר"ד כהן בירך את פרופ' זרקא בחמימות.

לאחר הביקור המיוחד אצל הגר"ד כהן שליט"א ביקש הפרויקטור להתרשם מקרוב מעולם הישיבות. ממונה הישיבות בדסק החרדי אליהו ארנד הזמין את המשלחת לסייר בישיבה הגדולה בעולם 'מיר' בשכונת בית ישראל, שם נפגש פרופ' זרקא עם הנהלת הישיבה, שוחח עם התלמידים בבית המדרש ובחדר האוכל.

"פעם ראשונה בחיי שאני רואה מראה שכזה, אלפי תלמידים הרכונים על ספרים ומנותקים מהעולם החיצוני, זה מעורר השראה" אמר הפרויקטור. מנהלי הישיבה סיפרו לפרופ' על ההערכות המיוחדת שנדרשה ואופן שמירת ההנחיות כפי שזו התבצעה בישיבה בכל תקופת הקורונה: "הגישה שלנו היא הסברה ולקיחת אחריות, לא נחזור שוב לסגירת מוסדות לימוד, אבל זה דורש הירתמות של הציבור להתחסן", הדגיש פרופ' זרקא.

"לאחר ששמעתי את הסקירה המקיפה מפרופסור זרקא, שהוא רופא בעל הבנה מעמיקה, על חשיבות נטילת החיסון המשולב, מחר בבוקר אני הולך לקופת החולים לקחת את החיסון. זאת מצווה מן התורה" – במילים אלו סיכם את פגישתו עם הפרוייקטור מרן הגר"ד יוסף שליט"א חבר מועצת חכמי התורה, ובנו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. הוא פנה בקריאה ואמר "כל מי שמעל גיל 65 או בעל מחלות רקע ללכת ולקחת את החיסון המשולב, זהו פיקוח נפש של ממש". חברי המשלחת הודו לרב על הדברים החדים והברורים, ועל כך שהיה מהקולות המובילים לאורך כל תקופת הקורונה, להקפיד על ההנחיות וללכת להתחסן.



0 תגובות